czwartek, 4 września 2014

[WYWIAD] Tony Jones / LA BTS



[1] Cześć Tony! Jesteś bardzo popularny pośród fanów BTS, szczególnie Jimina. Mieliśmy okazję zobaczyć cię w kilku epizodach American Hustle Life. Pomagałeś im z ich muzyką, czy jaka był twoja rola?

[ODP] Nie miałem szansy na dostanie się do studia z BTS (miejmy nadzieję, że zmienimy to w przyszłości), ale uczyłem ich o społeczności, hip-hopowej kulturze miejskiej, kiedy odwiedzili LA. Innymi słowy 
"wyswagowaliśmy" BTS. (admin: nie wiedziałam jak inaczej oddać to słowo xD)

[2] Interesowałeś się wcześniej muzyką koreańską? Jaka jest twoja opinia o tym gatunku muzycznym?

[ODP] Nigdy nie słyszałem żadnego nagrania k-popowego i nie byłem wcześniej zaznajomiony z gatunkiem muzycznym BTS. Potem zacząłem linkować na potrzeby show, trochę szukałem i pierwsza piosenka i wideo jakie słyszałem i widziałem, to było Bulletproof i było to niesamowite, zważając na ich talent.

[3] Możesz opowiedzieć nam o różnicach pomiędzy koreańskim i amerykańskim hip-hopem? Jesteś artystą amerykańskiego hip-hopu, więc myślę, że to nie problem opowiedzieć nam o tym.

[ODP] Więc, myślę że B-Free (który jest klaunem) próbował ukryć jak bardzo niekomfortowe jest to, jak k-popowi artyści mają makijaż. To nie jest hip-hop i to jak raperzy i artyści z US to robią, ALE to kultura koreańska i trzeba to uszanować. Wierzę, że Rapmon i Suga przedtem byli artystami w undergroundzie i musieli zrobić wszystko, by uwolnić głosy dla ich kraju. Ponadto wierzę, że jedna firma bardziej kontroluje wszystkie większe grupy, więc mają najwięcej do powiedzenia, natomiast tutaj możesz być znany i popularny, ciągle będąc w undergroundzie, bez podpisywania papierów ze znaną wytwórnią.

[4] Lubisz azjatyckie jedzenie? Próbowałeś jakichś koreańskich potraw, przed spędzeniem czasu razem z BTS?

Lubię azjatyckie jedzenie, lubię każde jedzenie i kocham jeść lol. Próbowałem kimchi (które zrobiliśmy w 2-gim odcinku) i polubiłem to razem z kilkoma innymi potrawami.

[5] Masz bliższą przyjaźń z Jiminem. Macie wiele wspólnego?

[ODP] Naprawdę kocham Jimina (kocham ich wszystkich). On jest po prostu bardzo doby, czarujący gość i widzę go jako małego braciszka. Myślę, że jestem po prostu naprawdę wielkim fanem, ponieważ on ma amerykańskie podejście do muzyki. On wie co zrobić żeby fanki krzyczały i jest niesamowitym tancerzem i piosenkarzem. Wierzę, że oni wszyscy (o ile nauczą się angielskiego) mogą robić naprawdę dobrą muzykę w US. Umieją śpiewać, tańczyć i rapować - BARDZO DOBRZE. Jungook ma największe szanse, ponieważ robi wszystkie te rzeczy, co wychodzi mu świetnie, a jest najmłodszy.

[6] Co myślisz o fakcie, że fani kochają zabawny duet "Jony"?
Jony jest urocze lol. Ignoruję każdy "pairing, robienie par i jaranie się", to jest to bardzo gejowskie i  oczywiście nie jest tym, co jest w rzeczywistości lol, ale  definitywnie mamy braterską więź. Zawsze będę w kontakcie z ChimChim'em i będę sprawdzał jak się ma.

[7] Jak mógłbyś opisać osobowości członków BTS? Mógłbyś opowiedzieć o jakichś nawykach, albo specjalnych rzeczach, które robiliście, kiedy byliście razem?

[ODP]
-V jest najzabawniejszy i interaktywny. Najciężej próbował mówić swoim łamanym angielskim i doceniam to. Jest on barytonem grupy i jego część puzzli jest bardzo potrzebna, by utrzymać BTS razem. Jeśli byłby wystarczająco starszy, byłby "imprezowym zwierzęciem" grupy lol. Dobry dzieciak!

-Rapmon jest niesamowitym liderem i super raperem. Był pierwszym, który wyskoczył z łóżka i rapował mimo senności, kiedy pierwszy raz się spotkaliśmy i ich budziłem. Wiem, że to dla niego trudne, ponieważ ma aspiracje, żeby być najlepszym raperem w Korei i nadzieje, by przejść do US i bitwy z makijażem i taniec, o którym wspomniał w wywiadzie.

-J-Hope zawsze ma dobrą postawę, każdego dnia. Jest bardzo pozytywny i to mnie zadziwia. Nie wiem czy świat wie, jak ciężko pracują ci chłopcy każdego dnia. Oglądając odcinki, zobaczycie, że był pierwszy do pojedynków tanecznych swego czasu. Jego poziom tańca jest jak elita i definitywnie jego rap jest na jednej linii z Sugą i Rapmonem.

-Jungkook jest bardzo cichy i nieśmiały, prawdopodobnie dlatego, że jest najmłodszy. Jest bardzo bardzo przyjacielski. Po usłyszeniu jak rapuje i tańczy na końcu Bulletproof, usłyszeniu jak śpiewa w nowszych piosenkach, byłem zszokowany. On może robić dosłownie wszystko.

-Suga jest najbardziej wyluzowany i ma najwięcej 'swagu'. Jest bardzo utalentowanym raperem i byłem pod wrażeniem tego jak radzi sobie przy koszykówce. Nie miałby problemu z przeniesieniem się do Stanów i byciem raperem tutaj.

-Jin jest bardzo bardzo cichym, ale niesamowitym piosenkarzem. Jest najbardziej miły z grupy i nadaje wszystkiemu równowagi. Jest jednym z najstarszych, grupa go obserwuje. Nie wiem kto złożył tą grupę razem, ale wykonał kawał świetnej roboty. Ich produkcja, choreografie i teksty są niesamowite.

-Wszyscy już wiedzą co czuję odnośnie Jimina lol.

Stanowczo będę za nimi tęsknił... i to bardzo.

[8] Macie może jakąś zabawną historię z Ameryki, którą chcesz się z nami podzielić?

[ODP] Tak, ale nie chcę zrujnować show, zostańcie z nami! lol

[9] Jak ze sobą rozmawialiście? Wiemy, że Rap Monster mówi po angielsku perfekcyjnie. Czy ich angielski jest teraz lepszy? Nauczyłeś się od nich jakichś koreańskich słów?

[ODP] Rapmon tłumaczył dla nich na koreański (też miałem translaotr na telefonie) i ich angielski jest teraz znacznie lepszy.  V próbował mnie nauczyć bardzo dużo. Annyeonghaseyo, pobaeyo (zejdź mi z oczu, tak myślę lol) i inne haha.

[10] Co myślisz o comebacku o tytule "DARK&WILD"? Które piosenki ze starszych albumów lubisz najbardziej? Próbowałeś śpiewać lub rapować któreś z nich, albo próbowałeś tańczyć jakiś z ich układów?

[ODP] Lubię to jak zarząd BTS używa angielskiego w nazwach albumów. BTS robią coś zupełnie innego, od innych grup k-popowych. Zdecydowanie są najbardziej wszechstronnym i utalentowanym zespołem. Dark & Wild to intrygująca nazwa, nie mogę doczekać się, by usłyszeć projekt w całości. Kocham Bulletrpoof, Boy In Luv i I Like It. I Like It mogłoby odnieść sukces w Ameryce.

Lol- próbowałem solówek Hobiego i Jimina z końcówki Bulletproof i starałem się coś praktykować

[11] Miałeś szansę ponownie spotkać BTS na KCON'ie w LA. Spędziliście razem czas?

[ODP] Tak, widziałem chłopaków na KCon'ie.  To było bardzo krótkie, w szatni, ale świetne. To było wtedy, kiedy nagraliśmy z Jiminem #Jony wideo.

[12] Zdobywasz miłość fanów z całego świata, przez swoją miłą i przyjacielską osobowość. Jak się czujesz, czytając tak dużo wiadomości na swoim SNS'ie?

[ODP] Nie mogę odpisać na każdą wiadomość, komentarz i tag, @'s i tak dalej, jakie dostaję na Twitterze, Instagramie, ale bardzo cenię to miłość i pochlebia mi to. Miałem zaszczyt pracować z miłą, młodą grupą mężczyzn jak BTS. Mają świetlaną przyszłość.

[13] Dziękujemy za twój czas, Tony. Jest coś, co chcesz powiedzieć swoim fanom?

[ODP] Doceniam każdego z was, wasze wsparcie jest mile widziane. Kontynuujcie oglądanie AHL i #ObróćSię! (admin: chodziło o Turn Up z ust V)

© asianstyle / Translation: Yokka @Bangtan Boys Poland - Official Facebook Fanpage / First Page About Bangtan Boys

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz