niedziela, 23 sierpnia 2015

[TŁUMACZENIE/TEKST PL] Rain


"Rain"


(Ciężki kolor deszczu w Seulu )
Mknące samochody,
Te wijące się parasole w każdym miejscu,
Jest pochmurno i powietrze jest czyste
(Deszcz urywa się i w odbiciu w kałuży)
Z jasnym, szarym tłem,
Dlaczego tu stoję?
Nie wiem, czy mam mnóstwo myśli, czy nie mam ich w ogóle

Obudziłem się, gdy na zewnątrz właśnie świtało
Przeczesałem moje włosy do tyłu zmęczonymi dłońmi
Memopad z piosenką, której nie mogłem skończyć ostatniej nocy
Skończę ją dzisiaj
Kiedy zamknę oczy i westchnę
Jaką wymówkę mogę dać? Staram się coś zrobić
I tak jest nieskończona, więc po prostu nie zrobię nic
Wtedy odwróciłem oczy do okna i wszystko wyglądało szaro
Szare miasto, szare budynki, szare drogi, szary deszcz
Wszystko w tym świecie jest powolne
Moje młodsze rodzeństwo, które się obudziło, wciąż odszczekuje
Otwieram i zamykam niewinną lodówkę
Z nieznanym uczuciem pustki, który przemywa mnie
Myślę, że powinienem wyjść na zewnątrz
Nawet bez parasolki
Wyraźnie słyszę deszcz uderzający o ziemię
Uśmiecham się, to najlepszy podkład
Jak ktoś szalony, zaczynam nucić
Zastanawiam się, jaka jest pora

Ciężki kolor deszczu w Seulu
Wciąż nie mogę zasnąć, kiedy znikam
Deszcz urywa się i w odbiciu w kałuży
Widzę siebie wyglądającego bardziej nędznie dzisiaj

Jest deszczowa noc, deszcz puka do mojego okna
To trafia w moje serce
Obolałymi ramionami, sięgam po telefon i widzę wiadomość,
“Jak się masz?”
Wiadomość mojego przyjaciela uwalnia moje emocje
Wdychając zapach mokrego deszczu,
Przeciągam się i idę do łazienki
Wtedy witam siebie, pół śpiącego w lustrze
Nie mam nikogo, by się spotkać
Ale biorę prysznic dłuższy niż zwykle
Deszcz wciąż pada na zewnątrz
Nie mam gdzie iść, ale biorę parasolkę
I idę na zewnątrz bez planu
Moje buty brudzą się,
Jakby deszcz chciał zaznaczyć swoje istnienie
Czy jestem kimś, kto wytworzył swoje istnienie w tobie,
Tak samo jak deszcz?
Jeśli nie, czy jestem kimś,
Kto przyszedł i poszedł jak prysznic deszczu?

Ciężki kolor deszczu w Seulu
Wciąż nie mogę zasnąć, kiedy znikam
Deszcz urywa się i w odbiciu w kałuży
Widzę siebie wyglądającego bardziej nędznie dzisiaj

Wstaję, gdy czuję ból,
Patrzę przez okno
Jakby wiedział, jak czuje się moje ciało, deszcz pada
Wypełniając okno, czułem to
Kiedy patrzyłem na krople deszczu
Łzy, które zalewały moje serce
Z dziwnym uczuciem,
Patrzę na zewnątrz i wygląda to jak moja sytuacja
Deszcz, który spada jak melodia sprawia, że wszystko wygląda jak Andante
Przygotowuję się i wychodzę,
Otwieram parasolkę, która jest pomarszczona jak moja twarz
Kiedy spaceruję, chwila, w której słyszę deszcz
Zastanawiam się, dla kogo ten deszcz pada
Dźwięk, który uderzał w samotny, szary beton
Powoli zanika

Ciężki kolor deszczu w Seulu
Wciąż nie mogę zasnąć, kiedy znikam
Deszcz urywa się i w odbiciu w kałuży
Widzę siebie wyglądającego bardziej nędznie dzisiaj

Nawet kiedy deszcz urywa się, chmury odchodzą
Stoję tu, dokładnie tak samo
Nie mówiąc nic, patrzę na świat
Tutaj, niezbyt piękny ja, patrzę na siebie


Trans. Yoon @ Bangtan Boys Poland 
© TAKE OUT WITH FULL CREDITS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz