niedziela, 28 grudnia 2014

[141228] STARCAST/NAVER - "Nadal jesteśmy głodni" - BTS spoglądając na rok 2014



BTS, jako siedmioosobowy zespół, mieli bardzo pracowity rok. Zespół powrócił z "Boy in Luv"w lutym tego roku. W sierpniu powrócili z "Danger" oraz pierwszym full albumem. Na dodatek wywarli na nas ogromne wrażenie z "War of Hormones" w listopadzie. Biegną z predkością mili na minutę.
Zespół przeżył owocny rok. Pierwszy raz byli nominowani do jednego z pierwszych miejsc z "Boy in Luv" na muzycznej liście przebojów. Dali swój pierwszy, eksluzywny koncert oraz koncert w Japonii. Następnie pojawili się w reality show z legendą hip-hopu - Coolio, w USA, oraz wystąpili na scenie gali "MAMA", co jest marzeniem wielu piosenkarzy. 
Ale oni nadal są głodni. Jest wiele celów, które chcą zrealizować. Po pierwsze, chcą rozwinąć się jako muzycy i w rezultacie zająć pierwsze miejsce w muzycznym programie. Następnie chcą zostać rozpoznawani jako profesjonalni muzycy. Na końcu, chcą na zawsze pozostać ze swoimi fanami. .
"To dosyć odległe i wydaje się, że znajdujemy się jeszcze daleko od bramki. Jednak zrobiliśmy co w naszej mocy i przekazujemy to, co sami osiągnęliśmy." (całe BTS)
Spotkanie z BTS miało miejsce w Naver's Green Factory. Spojrzeli wstecz na rok 2014.

Jaka jest najbardziej niezapomniana piosenka 2014 roku? = BTS występowali z trzema piosenkami. Pośród nich, ‘Boy in Luv’ uczyniła ich zwycięzcami jednego z programów muzycznych. Pozostawiła im dobre wspomnienia. Z drugiej strony 'Danger' pozostaje w ich pamięci jako intensywny utwór, ponieważ w tym samym czasie kręcili reality show. Jednocześnie świetnie bawili się na scenie występując z 'War of Hormones'.
JIN: “’Boy in Luv’ najbardziej zapadła mi w pamięć. Kiedy robiliśmy zdjęcia na okładkę, było strasznie zimno. Przypomina mi się, jak siedziałem obłożony ciepłymi termoforami. Mam wiele wspomnień związanych z tą piosenką, jest moją ulubioną."
Rap Monster:  “Szczerze mówiąc 'Boy in Luv' dużo nam dała. Wielu ludzi nadal pamięta tę piosenkę. Reprezentuje nas i zasługuje na to, aby być niezapomniana.” 
J-Hope: “Dla mnie 'Danger' jest naszą najbardziej niezapomnianą piosenką. W tym samym czasie kręciliśmy American Hustle Life w USA. Po nagraniach do programu ćwiczyłem choreografię jak i nagrywałem piosenki. Ciężko było realizować oba projekty jednocześnie. Mimo to, piosenka ta jest tytułową piosenką naszego pierwszego full-albumu i czułem się spełniony widząc rezultaty. To było jak "Osiagnięcie odblokowane!"
V: “’War of Hormone’ jest dla mnie najbardziej niezapomniana. Byłem najbardziej podeksctowany właśnie w zwązku z występami z tą piosenką. Pozostałe piosenki są pełne napięcia, ale gdy śpiewamy tę piosenkę, wszyscy są pełni radości. Ruch, w którym kopię innych członków również był bardzo zabawny.” 
Jakie wydarzenie w 2014 roku było dla was najprzyjemniejsze? = Chłopcy osiągnęli wiele rzeczy. Poczuli jak to jest mieć swój pierwszy, własny koncert, dali występ na gali 'MAMA' oraz otrzymali nominację do pierwszego miejsca w programie muzycznym. Możliwość wystąpienia na własnym, ekskluzywnym koncercie była dla nich najszczęśliwszą rzeczą. Było to jeszcze bardziej znaczące, gdyż uczyniło ich to prawdziwymi piosenkarzami.
Suga: “Najbardziej zachwycony byłem naszym pierwszym koncertem. Występ, jaki musi dać piosenkarz jako prawdziwy wokalista, to według mnie właśnie taki eksluzywny koncert. Dlatego nie płakałem. Cieszyłem się, że wreszcie się nam to udało, Byłem strasznie szczęśliwy i podekscytowany.” 
Jimin: “Bardzo cieszyłem się, że możemy dać występ gdzie możemy bezpośrednio komunikować się z fanami. Nasz koncert miał miejsce w Korei oraz Japonii. W pewnym sensie koncert za granicą był dla nas wyzwaniem, ze względu na barierę językową. Jednak fani śpiewający piosenki razem z nami sprawili, że byłem ogromnie szczęśliwy.” 
J-Hope: “Dla mnie nasz występ na 'MAMA' był najbardziej niezapomniany. Podczas tego występu czułem, że dorosłem. Pomyślałem: 'Nareszcie występujemy na scenie gali nagród'. Byłem ogromnie szczęśliwy i podekscytowany."
Rap Monster: “Właściwie mieliśmy okazję wystąpić na większości gali nagród, ale nie na 'MAMA'. To był honor, że mogliśmy wziąć udział w jednej z najgorętszych gali. Poza tym koloborowaliśmy z Block B. To było jak wspólne budowanie kariery” 
V: “Najlepszym momentem dla mnie była nominacja do pierwszego miejsca w programie muzycznym. Mieliśmy idealne wyniki za sms-owe głosowanie, co było dla nas zaskoczeniem. W tamtym czasie, piosenka 'Some' wygrała. Oczywiście byłem nieco zawiedziony, ale sama nominacja do pierwszego miejsca była świetnym doświadczeniem."

③ Jaki jest najsmutniejszy moment  2014? = Jeśli są dobre wspomnienia, istnieją też te smutne. W retrospekcji, pojawiły się trudne chwile. Jednak członkowie zgadzają się, że czas leczy rany. Nadal nie wygrali pierwszego miejsca w programie muzycznym i czują, że do tego jeszcze daleko, co czyni ich nieco smutnymi. 
Suga: “Właściwie nie wydarzyło sie nic smutnego, może poza tym, że ciężko było robić albumy przez cały rok. Byłem wykończony psychicznie i fizycznie. Gdybym miał zrobić to jeszcze raz, pawdopodobnie bym nie mógł, haha."
V: “Jeśli muszę wybrać, to najsmutniejsze było dla mnie to, że nie wygraliśmy w rankingu. Mam mieszane uczucia radości i smutku. Mówiłem, że nie oczekiwałem że wygramy, ale tak naprawdę liczyłem na to. Jednak piosenka 'Some' była wystarczająco dobra, by wygrać. Możemy wygrać w przyszłym roku.” 
Rap Monster: “Były takie chwile gdy nagle czuliśmy, że "nie jesteśmy jeszcze wystarcząjco dobrzy". Myślałem, że musimy szybko biec, ale nadal długa droga przed nami. Gdy spotykałem kogoś lub czułem to pośrednio, czułem się przegrany." 
④Jaki był wasz najbardziej zapamiętany występ w 2014? = BTS byli bardzo zajęci występowaniem z różnymi utworami na różnych scenach, Spośród nich, która jest najlepiej wspominana przez zespół? Większość członków wybrała ich pierwszy ekskluzywny koncert. Byli pod wrażeniem możliwości wystąpienia na własnej scenie przed fanami.
Jin: “W tym roku daliśmy swój pierwszy własny koncert. Pracowaliśmy bardzo ciężko, z naszymi sercami przepełnionymi niecierpliwością. Dawanie własnego koncertu wprawiło nas w oszołomienie, myśleliśmy 'ewidentnie występujemy na własnym, prawdziwym koncercie". Krzyczenie ‘Bangtan Bangtan BangBangtan’ przed wyjściem na scenę było bardzo ekscytujące."
Suga: “Byliśmy przepełnieni ekscytacją od zaczynania przygotowań, aż do wyjścia na scenę. Zawsze powtarzam, że 'jeśli ktoś jest prawdziwym wokalistą, powinien dać swój własny koncert', co stało się prawdą. Dlatego przesiaduje to w mojej pamięci. Czułem, że staję się prawdziwym piosenkarzem.” 
Rap Monster: “Na koncercie wystąpiliśmy z 24-ema piosenkami. Właściwie nasze choreografie są tak wymagające że trochę się baliśmy, czy sobie poradzimy. Jednak po koncercie czułem się o wiele lepiej, jakbym poprawnie wykonał skok na bungee.” 
Jimin: “Koncert był świetny, ponieważ był nasz. Naprawdę świetnie się na nim bawiłem. Po koncercie poszliśmy na wspólną kolację i poczułem znaczną ulgę."

Jakie wspomnienie z 2014 roku jest dla was najbardziej imponujące? = To był naprawdę gorączkowy rok. Nie mogli zapamiętać każdej możliwej chwili. Program 'American Hustle Life' był dla zespołem nie tylko imponującą chwilą, ale także czasem na odpoczynek. 
J-Hope: “W American Hustle Life poznaliśmy Coolio. To wspaniałe wspomnienie, którego nigdy nie zapomnę. Gotowaliśmy i śpiewaliśmy przed nim, co dla nas jest naprawdę imponujące.” 
Jimin: “Podczas wizyty w USA poszliśmy oglądać pokaz fajerwerków. Najlepszym wspomnieniem dla mnie jest, gdy śpiewaliśmy na końcu." 
Suga: “W Korei jest wiele zakazów, ale w L.A. mogliśmy robić wszystko co chcemy. To małe rzeczy jak udanie się do publicznej pralni, co dla mnie było czymś innym i ekscytującym, czymś co robiłem pierwszy raz.”
Rap Monster: “Istnieją slumsy zwane Skid Row town. Spotkałem bezdomnych ludzi, a jeden z nich dał mi radę abym nigdy nie ćpał, mówiąc ‘członkowie twojej rodziny [tutaj użyto gry słów - zamiast słowa family użyto fARMYly, gdzie chodzi o fanów - admin] mogą być jak my, więc nie ignoruj ludzi biednych, żyj uważajac na swoje życie'. W tamtej chwili miałem wiele przemyśleń.” 

Co myślicie, że zrobiliście dobrze w 2014 roku? = Niespodziewanie, BTS uważają, że zrobili dobrze drobne rzeczy. Nie byli chorzy, zamykają rok bez skandali na koncie, nie popełnili błędu ani nie zdarzył się żaden wypadek podczas występów.
Rap Monster:  “Zakończenie tego roku bez żadnej afery to chyba najlepsza rzecz, która mi się przytrafiła. Nie popełniłem dużego błędu na scenie. Właściwie zdarzały mi się takie wpadki jak śpiewanie złej części tekstu, ale nie w tym roku. Och, komunikacja z fanami to również rzecz, którą zrobiłem dobrze, świetnie czuję się z tym, że mogę się z nimi kontaktować.” 
Jimin: “Według mnie niezachorowanie to rzecz, którą zrobiłem dobrze. Wcześniej Suga był chory i przez to zdałem sobie sprawę, że zdrowie to najważniejsza rzecz ze wszystkich."
J-Hope & Suga: “To wydanie naszego full albumu. Niektórzy ludzie uważają full albumy za jedyne prawdziwe. Przedtem to była jedynie rozgrzewka, teraz zaczęliśmy prawdziwy wyścig razemz  wydaniem 'DARK & WILD'.”
V & Jin:  “To dosyć prywatna sprawa. Nie zmieniliśmy swojego usposobienia do pozostałych członków, haha. Poza tym daliśmy im trochę jedzenia!"
Czego najbardziej żałujecie z wydarzeń 2014 roku? = Istnieją chwile ubolewania, zwłaszcza jeśli chodzi o muzykę. Jakby nie patrzeć, zawsze mogło być lepiej. Dodali również że żałują, że w zwiazku z napiętym grafikiem nie mogli utworzyć żadnych szczególnych wspomnień. 
Rap Monster: “Według mnie, to nasz full album. To bardzo ważna rzecz dla artysty, ale był zbyt pożądany przez nas na różne sposoby. Zawsze myślę, że mogliśmy ćwiczyć więcej i bardziej skupić się na albumie, gdybyśmy mieli na to więcej czasu."
Suga: “Nie mieliśmy wystarczajaco czasu. Pracowałem i pisałem teksty w samolocie. Może niektórzy o tym nie wiedzą, ale są rzeczy, których żałujemy."
Jimin: “Mam ogromną potrzebę rozwoju. Często żałuję, np. 'mogłem dziś lepiej zaśpiewać' po zejściu ze sceny. Njabardziej żałuję występu na 'MAMA'. Była tam scena, gdzie zrywam z siebie koszulkę i na próbie poszło mi to dobrze. Jednak na prawdziwym występie już nie. Wyszło źle. Na próbie wyszło mi to 10 razy lepiej."
Jin:  “Spędziliśmy dużo czasu za granicą, jednak nie mieliśmy wolnego czasu ze względu na grafik hala koncertowa, hotel, lotnisko. Wtedy wyobrażam sobie jakby to było, gdybym był w tym miejscu na wakacjach. Wtedy czuję się źle."
Czy możecie generalnie ocenić piosenki wydane w 2014 roku? = Zespół występował z trzema piosenkami. Mówili że było zabawnie, niektórych rzeczy żałowali, inne przepełniały ich radością. Chłopcy byli podekscytowani, gdy otrzymywali pozytywny odzew i uważają to doświadczenie za świetną nagrodę za to, że dają z siebie wszystko.
Rap Monster: “Wydanie 'Boy in Luv' było bardzo ekscytujace. Występowaliśmy w programach przez 6-7 tygodni. Ilość nagrań była większa niż 50, przez co łatwo można było się znudzić, ale nie było tak nawet podczas szóstego tygodnia. Byliśmy nominowani do pierwszego miejsca i dzięki temu inni piosenkarze nas zapamiętali. Dodatkowo otrzymywaliśmy dobry odzew ze strony publiczności."
V: “Wydaje mi się, że teledyskowi do 'Danger' czegoś brakowało. Koreańska wersja teledysku jest mniej energiczna niż japońska. To fakt, nie byliśmy w najlepszej formie, bo zarwaliśmy trzy noce. Powinniśmy byli włożyć w to dwa-trzy razy wiecej wysiłku niż zwykle, z racji tego że był to nasz pierwszy full album."
J-Hope: “Ja uważam, że 'Danger' ma moc. Ryeowook z Super Junior wysał link do naszego teledysku na grupowym czacie. Potem Shindong pochwalił nas mówiąc, że 'choreografia jest świetna' i 'tańczycie niczym roboty'. Nasze występy miały znaczący powiew.”
V & Rap Monster: “Najłatwiejszą dla nas piosenką była ‘War of Hormones’. Mogliśmy pokazać nasze prawdziwe talenty, zamiast trzymać się zwięźle choreografii. W końcu zostałem piosenkarzem aby być szczęśliwym, a ta piosenka pozwoliła mi to poczuć, świetnym uczuciem było dobrze się bawić podczas nagrań."
Jakie macie cele na 2015 rok? = Rok 2014 zakończył się. Jakie są plany BTS na nadchodzący 2015 rok?  Wygranie w programie muzycznym to jeden z oczekiwanych rezultatów. Poza tym z błyskiem w oczach stwierdzili, że chcą rozwinąć się jako muzycy. 
J-Hope: “Moim marzeniem jako zespół jest, abyśmy zdobyli pierwsze miejsce w programach muzycznych lub ważne nagrody. Mówiąc o mnie, chciałbym stworzyć własną muzykę lub konkursy taneczne. Dodatkowo chciałbym opanować drugi język obcy." 
Jung Kook & Suga:“Wygrać w programie to marzenie nas wszystkich. Personalnie, chciałbym nauczyć się więcej o muzyce poprzez podróże dookoła świata. Chciałbym też być piosenakrzem, który cały czas uczy się i rozwija." 
Rap Monster: “Chcę doswiadczyć różnych sposobów na pracę. Wydaliśmy full album, więc świetnie byłoby mieć koloboracje z innymi muzykami. Otrzymaliśmy dużo uwagi po występie z Block B. Myślę, że taki rodzaj doświadczenia jest potrzebny, aby zbudować szeroką wiedzę na temat muzyki."
Jin: “Największym celem jest wygranie w programie. Poza tym przeprowadzenie się do nowego dormu jest czymś, o czym marzę od debiutu. Mieliśmy się przeprowadzić w tym roku, ale nie znaleźliśmy jeszcze odpowiedniego miejsca. Chcę się przeprowadzić w nowym roku, ponieważ mamy tak dużo prezentów od fanów."   

Jakaś wiadomość dla fanów? = BTS śmiali się i płakali razem z fanami w 2014 roku. Ich serca przepełnione były troską o ARMYs mówiąc bez wahania, że ich największą motywacją są fani. Posyłają ku nim ogromne podziękowania. 
“Istnieje wiele wspaniałych piosenkarzy. Dlatego długo zastanawiałem się, dlaczego fani lubią akurat nas. Chcę odwdzieczyć się im poprzez lepsze występy na scenie. Jestem im naprawdę wdzieczny."
V:“Przeżyliśmy wspaniałe lata dzięki fanom. Kocham was, ARMY!"
Rap Monster: “Chciałbym podziękować wam za znoszenie wszystkich złych chwil. To naprawdę trudne, aby przyjść na oficjalny broadcast. Rozumiem, jakie to dla nich (fanów) trudne. To wspaniałe oraz wdzięczne. Mam nadzieję że odwdzięcznę się za ich cierpienia. Wszyscy jesteśmy w tym razem, więc musicie za nami podążać."
Jimin: “Och, jest wiele fanów którzy nie mogą przybyć na oficjalny broadcast, gdyż mieszkają daleko. Chcę podziękować wszystkim ARMYs, które wysyłają nam listy."

☞ARMYs, jesteście zmęczone po przeczytaniu wywiadu? Więc odpocznijcie oglądając zdjecia BTS! 
[Zdjęcia o których mowa można obejrzeć tu: KLIK]
Trans. Fuko @ Bangtan Boys Poland
Cr: http://m.star.naver.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz